Bieganie – działania zapobiegawcze

Bieganie jest bez wątpienia jedną z najbardziej uciążliwych form ćwiczeń i może spowodować ogromne straty w organizmie, chyba, że ​​jesteśmy świadomi niektórych zagrożeń i podejmujemy działania zapobiegawcze. Tutaj wymienimy niektóre z zagrożeń dla zdrowia związanych z bieganiem i zasugerujemy praktyczne kroki, aby zapobiec poważnym szkodom. Skupmy się pierwsze na kości piszczelowej. Są to bardzo powszechne zagrożenie zdrowia dla biegaczy. Bóle się goleniach występują najczęściej u osób, które niedawno zaczęły biegać. Zasadniczo jest to nieznaczne osłabienie mięśni, które przywiązują stopę w dolnej części nogi. Prewencyjne działania? Rozciąganie przed i po bieganiem aby wzmocnić mięśnie w tym obszarze. Z czasem należy zauważyć, że problem zniknie jak będziesz budować mięśnie. Jeśli to jest bolesne nałóż lód i upewnij się, że dobrze masz czas odpocząć. Spróbuj biegania na miękkich powierzchniach, takich jak trawa, a nie beton, aż zbudujesz trochę mięśni. Ważny jest również zakup odpowiednich butów do biegania, co odciąża część stawów, działając jak amortyzator podczas uderzenia stopy gdy ta spadnie na ziemię. Bądź gotów na to, że będziesz musiał wydać dużo na parę obuwia. Są tez problemy z kręgosłupem. Dolna część pleców ma do czynienia ze znaczną presją w trakcie wysiłku. Tutaj pamiętaj, że rozciąganie wydłuża kręgosłup i jeszcze jest joga jako genialna forma ćwiczeń dla tych problemów z kręgosłupem. Poza tym pamiętaj, że jako czynny biegacz musisz upewnić się, że Twój organizm jest dobrze nawodniony. Nieodpowiednie nawodnienie organizmu może bowiem być początkiem naprawdę poważnych problemów, które będzie następnie naprawdę bardzo trudno opanować.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.