Ciąża a ruch

Okres ciąży to wyjątkowy czas. Jest to jeden z bardzo niewygodnych momentów, podczas których kobietom, mogą dokuczać różne dolegliwości. Najtrudniejszy jest z reguły trzeci trymestr ciąży, kiedy często pojawiają się bóle kręgosłupa, puchnące nogi, czy częste wizyty w toalecie. Dobrze jest zapisać się na zajęcia z jogi. Często są przygotowywane specjalne zajęcia gimnastyki dla kobiet, w których też warto uczestniczyć. Podczas ciąży, jeśli zdrowie i dobro dziecka na to pozwala, powinno się dużo spacerować. Także wskazane jest pływanie, po uprzedniej konsultacji z lekarzem. Metoda Pilates, to system ćwiczeń, które są szczególnie polecane osobą mającym problemy z kręgosłupem. Ćwiczenia mają kilka poziomów i mogą z powodzeniem wykorzystywać także kobiety w ciąży. Zestawy ćwiczeń, mogą być wykonywane w każdym trymestrze. Zaletą ich jest utrzymanie prawidłowej postawy ciała, zmniejszenie dolegliwości bólowych kręgosłupa. Stają się coraz popularniejsze, szczególnie z uwagi na ich skuteczność. Wiele informacji odnośnie ćwiczeń dla przyszłych mam możemy znaleźć w internecie. Warto odwiedzić poszczególne strony, aby dokładnie dowiedzieć się, jaka aktywność fizyczna jest wskazana w błogosławionym stanie. Możemy także skonsultować konkretne ćwiczenia z lekarzem, który podpowie nam, co jeszcze możemy do nich dołączyć.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.