Dieta a stawy

Jeśli chcemy zadbać o nasze stawy dobrze jest stosować dietę, która powinna składać się ze ścisłej listy produktów. Warzywa i owoce to podstawa która wpływa korzystnie na nasz organizm w wielu aspektach. Przede wszystkim marchewka, kapusta, buraki, seler, cytrusy i owoce dzikiej róży to jedne z ważniejszych propozycji. Te składniki pokarmowe zapobiegają procesowi zwyrodnieniowemu. Skutecznie też opóźniają procesy starzenia się stawów. Składniki te zawierają źródła antyoksydantów, które zwalczają wolne rodniki. Witamina C wytwarza kolagen który odpowiada za kondycję naszych stawów i ścięgien, stan tkanki łącznej i buduje chrząstkę. Stany zapalne można zniwelować, wprowadzając do swojej diety rybę i oliwę. Mieszanki ziół, zawierające często w swym składzie związki siarki, pomagają zwalczać stany zapalne. Budulec chrząstki stawowej znajduje się w nabiale, który dostarcza naszemu organizmowi pełnowartościowego białka. Pozbędziemy się z organizmu toksyn spożywając produkty pełnoziarniste. Dieta może wpłynąć na wiele naszych codziennych dolegliwości. Koniecznie musimy zatem przypatrzeć się temu, co jemy. Być może bóle stawów mają swoje źródło w konkretnych produktach spożywczych, które w nadmiarze występują w naszej diecie. Wówczas zatem jak najszybciej należy przeprowadzić zmianę diety.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.